Kurs na platformie LeIA to element umożliwiający organizację treści zamieszczanych i udostępnianych w ramach przedmiotu jak i zbudowanie linii czasowej zarówno materiałów dydaktycznych (zasobów) jak i elementów oceny wiedzy studenta (aktywności). Platforma LeIA umożliwia zamieszczanie w ramach kursu tzw. aktywności i zasobów. Aktywność jest to element wymagający pewnej interakcji od użytkownika natomiast zasób jest to element statyczny nie wymagający interakcji z użytkownikiem np. strona HTML czy plik PDF. Konstrukcja kursu na platformie LeIA umożliwia nauczycielowi budowanie samodzielnej ścieżki dydaktycznej. Prowadzący przedmiot może w zależności od swoich potrzeb modyfikować kolejność realizacji modułów. Platforma edukacyjna LeIA umożliwia takie zmiany z uwagi na łatwy dostęp do części składowych przedmiotu, prostotę wprowadzania zmian w zasobach i aktywnościach kursu.
1. W ramach sekcji zamieszczony został zbiór niezbędnych informacji dotyczących danej realizacji przedmiotu.
2. W ramach sekcji zamieszczony został zasób o nazwie Regulamin przedmiotu pozwalający na zarządzanie jego treścią w ramach danej realizacji przedmiotu przez koordynatora (kierownika) przedmiotu. Prowadzący ma możliwość dodania indywidulanego komentarza do Regulaminu przedmiotu oraz zarządzania sposobem prezentacji regulaminu na stronach kursu.
Regulamin zawiera 10 punktów, które dotyczą organizacji kursu:
3. W ramach sekcji zamieszczony został zasób o nazwie Harmonogram przedmiotu z podziałem na tygodnie kursu i z zaplanowanymi przez koordynatora aktywnościami dla studentów w danym półsemestrze.
4. W ramach sekcji zamieszczony został zasób o nazwie Ogłoszenia - miejsce dla koordynatora do zamieszczania informacji dla studentów.
5. W ramach sekcji zamieszczony został zasób o nazwie Forum dyskusyjne - miejsce dla wszystkich uczestników do zamieszczania pytań i odpowiedzi.
Drugą sekcją w strukturze kursu są Materiały dydaktyczne. Koordynator przedmiotu bądź prowadzący organizuje zawartość tej sekcji zgodnie z własnymi potrzebami. Jest to miejsce zamieszczania wszelkich Materiałów dydaktycznych np. podręczników, prezentacji, linków do zasobów zewnętrznych itp.
Trzecia i ostatnia sekcja w strukturze kursu. Koordynator przedmiotu lub prowadzący organizuje zawartość tej sekcji zgodnie z własnymi potrzebami. Jest to miejsce zamieszczania różnych aktywności podlegających ocenie i otrzymywaniu punktów przez studentów tj. zadania, projekty, testy, egzaminy czy spotkania online (sposób i kryteria oceny powinny być zgodne z regulaminem przedmiotu).
Pierwszym elementem w strukturze jest sekcja O przedmiocie zawierająca zbiór niezbędnych informacji dotyczących danej realizacji przedmiotu. W tabelce zaproponowane zostały następujące elementy:
Kolejnym zasobem w sekcji jest Cel przedmiotu - opis kursu wraz z zarysem tematyki przedmiotu.
W ramach sekcji zamieszczony został zasób o nazwie Regulamin przedmiotu pozwalający na zarządzanie treścią regulaminu w ramach danej realizacji przedmiotu przez koordynatora (kierownika) przedmiotu. Prowadzący ma możliwość dodania indywidulanego komentarza do regulaminu przedmiotu oraz zarządzania sposobem prezentacji regulaminu na stronach kursu.
Regulamin zawiera 10 punktów, które dotyczą organizacji kursu:
Trzecim zasobem zamieszczonym wewnątrz sekcji jest Harmonogram przedmiotu będący prostą informacją organizacyjną pod postacią strony HTML przygotowaną przez koordynatora przedmiotu, dla studentów w podziale tygodniowym (Tydzień 1, Tydzień 2 … Tydzień 10) o planowanych aktywnościach dla danego kursu w danym półsemestrze. Harmonogram jest terminarzem lub scenariuszem działań w kursie.
W sekcji Komunikacja koordynator kursu ma przestrzeń do komunikowania się z uczestnikami kursu i dyskusji studentów w ramach realizowanego przedmiotu. Elementem w ramach sekcji jest etykieta Forum. Zaproponowane zostały tutaj dwie aktywności: Ogłoszenia i Forum dyskusyjne.
Pierwsza z nich, Ogłoszenia służy prowadzącemu do zamieszczania wszelkiego rodzaju informacji dotyczących kursu, które są automatycznie rozsyłane do studentów. Drugą aktywnością jest Forum dyskusyjne. Jest to typowe forum do użytku ogólnego w ramach którego zarówno studenci jak i prowadzący mogą tworzyć nowe wątki dyskusji oraz odpowiadać w ramach już istniejących.
W tej sekcji jest miejsce na zamieszczenie w osobnej etykiecie nagrania video z powitaniem koordynatora na kursie. Powitanie powinno zawierać: prezentację sylwetki prowadzącego, skrócony opis przedmiotu i celu kursu, informację o efektach uczenia się uzyskanych w ramach kursu.
Szczegółowe informacje o komunikacji w kursie znajdują się w zakładce Komunikacja w kursie.
Trzecia sekcja miejsce do zamieszczania wszelkich materiałów dydaktycznych np. książka w formacie HTML i PDF do wydruku, prezentacje multimedialne, nagrania video, linki do zasobów zewnętrznych. Koordynator przedmiotu bądź prowadzący organizuje zawartość tej sekcji zgodnie z własnymi potrzebami, jednak dzieląc treść przedmiotu na moduły.
Przedmiot składa się z 4 do 8 modułów edukacyjnych. Koordynator wskazuje nazwę, czas realizacji modułu i osobę prowadzącą. W każdym Module edukacyjnym jest test samosprawdząjący. Szczegółowe informacje o zamieszczaniu zasobów znajdują się w zakładce: Zasoby na platformie.
Sekcja o nazwie Inne aktywności w kursie zawiera materiały traktujące przekrojowo tematykę całego przedmiotu.Koordynator organizuje zawartość tej sekcji zgodnie z własnymi potrzebami. Rekomendujemy użyć aktywności "Słownik pojęć w kursie" w której należy zamieścić definicje najważniejszych pojęć pojawiających się w materiałach edukacyjnych. Drugą aktywnością jest etykieta "Frekwencja" dotycząca obecności uczestników np. na konsultacjach.
Sekcja o nazwie Zaliczenie przedmiotu zawiera aktywności i informacje organizacyjne związane z zaliczeniem przedmiotu. Jest to miejsce zamieszczania różnych aktywności podlegających ocenie i otrzymaniu punktów przez studentów tj. projekty, zadania, testy. W tej sekcji można zamieścić również Przykładowy egzamin.
Sekcja o nazwie Archiwum kursu zawiera informacje związane z przechowywaniem prac zaliczeniowych.